Pas på falske opkald

I øjeblikket bliver vores kunder ringet op af svindlere, som udgiver sig for at være ansat i banken eller i vores Netbank support. Svindlerne forsøger at franarre kunders private oplysninger som f.eks. kodeord, cpr. numre, NemID kode, kopi af nøglekort m.v.

Læg røret på - slet mailen
Vi og alle andre danske banker vil aldrig ringe til dig, sende en mail eller sende en sms, hvori vi beder dig om at oplyse eller indtaste personlige informationer, som f.eks. din kode til NemID, netbank, mobilbank, kort og lignende.

Dit nøglekort, dine adgangskoder og pinkoder er strengt personlige og må aldrig udleveres.

Hvis du modtager et opkald fra en person, som ønsker at få oplysninger om dine brugernavne, kodeord, kortnumre m.v. så læg straks røret på. Modtager du en mail, hvori du bliver bedt om det samme, så slet mailen med det samme.

Hvis uheldet er ude
Hvis du har mistanke om, at du er blevet franarret dine personlige informationer om bl.a. dit NemID og dine kort, anbefaler vi at du straks spærrer dit nøglekort og dine kort.

App: Mit digitale selvforsvar
En vej til mere information om svindel via telefonen eller nettet er app’en Mit digitale selvforsvar, der er lavet i et samarbejde mellem Forbrugerrådet Tænk og TrygFonden.

Appen Mit digitale selvforsvar holder dig blandt andet opdateret om fup-mails, falske konkurrencer, digital svindel eller trusler fra vira og andet skadelig software.

Appen er gratis og kan downloades via App store eller Google Play.