Legitimation og forretningsomfang

Fynske Bank er, ligesom alle andre pengeinstitutter, underlagt reglerne i hvidvaskloven. Det betyder blandt andet, at vi er forpligtet til at kunne dokumentere vores kunders identitet og måder at bruge banken på. Også selvom du er kendt i banken i forvejen.

Hvordan bruger du banken?

Som ny kunde vil du blive bedt om at udfylde et skema med spørgsmål om dit forventede brug af banken i løbet af et år. Dine oplysninger skal opdateres én gang årligt eller når der sker væsentlige ændringer.

Skemaet kan du udfylde på skærmen og herefter printe og underskrive, inden du sender eller afleverer det til din rådgiver. Skemaet kan også udfyldes sammen med din rådgiver, ved dit første møde med banken.

Skemaer


Legitimation

Det vi beder om er

  • sundhedskort med gyldig adresse og
  • gyldigt pas eller kørekort (hvis kørekortet er udstedt til 17-årig). Hvis du ikke har pas eller kørekort bedes du kontakte din rådgiver.

Send oplysninger

Når du skal sende legitimation, skema om forventet brug af banken og øvrige personlige oplysninger, anbefaler vi, at du bruger vores oploadfunktion her;

Er du eksisterende kunde, kan du sende oplysningerne til din rådgiver via din netbank. Alternativt er du velkommen til at komme ind i banken med dine oplysninger.

Har du brug for hjælp?

Hvis du ønsker hjælp til udfyldelse eller afsendelse af personlige oplysninger, så kontakt vores kundeservice på tlf. 6217 6560.

Læs også FinansDanmarks pjece "derfor spørger banken om ID og alt muligt andet"