Indsigelser på kortbetalinger og MobilePay

Du kan gøre indsigelse, hvis du f.eks. opdager betalinger (beløb) på din konto, du ikke kan vedkende dig, eller hvis du ikke modtager de varer eller services, som du har købt på nettet.

For at en indsigelse ikke forældes, beder vi dig være opmærksom på, at en indsigelse skal ske kort tid efter transaktionen er trukket, men dog ikke før eventuelle fejl kan være rettet fra butikkens side. Ofte vil det være mest hensigtsmæssigt efter ca. 1 -2 uger.

Du kan gøre indsigelse i følgende tilfælde:

  • du ikke kender til beløbet, der er trukket
  • du kender ikke den forretning der trækker beløbet
  • beløbet er større end det du har aftalt med forretningen, du har handlet med
  • du har ikke modtaget den vare, du har bestilt
  • du har modtaget en forkert vare
  • du har ikke modtaget pengene i pengeautomaten - udfyld denne blanket
    (anvendes kun ved misbrug i en pengeautomat)

I de tilfælde, hvor der IKKE er tale om misbrug, anbefaler vi, at du har prøvet at løse problemet med internetbutikken selv, inden du starter en indsigelsessag.

MobilePay

 

Start indsigelse her

Dine rettigheder

Kend dine rettigheder, når du handler på nettet:

Undgå af blive snydt

Særlige regler, hvis du er kunde hos