Primera Air konkurs - sådan er du dækket

Primera Air har meddelt, at de har indstillet alle aktiviteter og har erklæret sig konkurs. Her kan du læse om dine muligheder for at få dine penge tilbage, hvis du har købt flybilletter eller en rejse.

Indsigelse på kortbetalinger

Du kan gøre indsigelse, hvis du f.eks. opdager betalinger (beløb) på din konto, du ikke kan vedkende dig, eller hvis du ikke modtager de varer eller services, som du har købt på nettet.

For at en indsigelse ikke forældes, beder vi dig være opmærksom på, at en indsigelse skal ske kort tid efter transaktionen er trukket, men dog ikke før eventuelle fejl kan være rettet fra butikkens side. Ofte vil det være mest hensigtsmæssigt efter ca. 1 -2 uger.

Du kan gøre indsigelse i følgende tilfælde:

  • du ikke kender til beløbet, der er trukket
  • du kender ikke den forretning der trækker beløbet
  • beløbet er større end det du har aftalt med forretningen, du har handlet med
  • du har ikke modtaget den vare, du har bestilt
  • du har modtaget en forkert vare
  • du har ikke modtaget pengene i pengeautomaten 

I de tilfælde, hvor der IKKE er tale om misbrug, anbefaler vi, at du har prøvet at løse problemet med internetbutikken selv, inden du starter en indsigelsessag.

Start indsigelse - klik her


Du skal bruge din NemID for at kunne starte en indsigelse, ligesom indsigelsen afslutningsvis skal godkendes med din NemID.

Oplever du problemer med udfyldelse af skemaet, eller har du spørgsmål til en foretaget transaktion, beder vi dig kontakte vores afdeling for indsigelser på tlf. 62 17 65 85. Åbningstider mandag/tirsdag/onsdag og fredag kl. 08.30 – 16.00, torsdag 08.30 – 17.00

Da vi er med et i testforløb, beder vi dig kontakte os, på tlf. 62 17 65 85, hvis du har svært ved at gennemføre indsigelsen.

Sådan gør du indsigelse, hvis du ikke har modtaget pengene i en pengeautomat.

Har du ikke fået pengene i en pengeautomat i Danmark, beder vi dig udfylde nedenstående blanket.


Regler for indsigelse

Når du har købt en vare på nettet, gælder disse indsigelsesregler:


Indsigelse på MobilePay

Hvis din telefon er blevet stjålet, eller du har mistanke om misbrug så ring til

  • MobilePay Support på tlf. 45 144 447 og spær din MobilePay

Hvis din MobilePay bliver misbrugt, dækker vi dit tab, hvis du kontakter os hurtigst muligt efter misbruget.

Dine rettigheder

Kend dine rettigheder, når du handler på nettet:

Undgå af blive snydt

Særlige regler, hvis du er kunde hos