Indsigelse på kortbetaling

Du kan gøre indsigelse, hvis du f.eks. opdager betalinger (beløb) på din konto, du ikke kan vedkende dig, eller hvis du ikke modtager de varer eller services, som du har købt på nettet.

Vær opmærksom på, at en indsigelse skal ske omgående for at undgå, at sagen forældes.

Du kan gøre indsigelse i følgende tilfælde:

  • du ikke kender til beløbet, der er trukket
  • du kender ikke den forretning der trækker beløbet
  • beløbet er større end det du har aftalt med forretningen, du har handlet med
  • du har ikke modtaget den vare, du har bestilt
  • du har modtaget en forkert vare
  • du har ikke modtaget pengene i pengeautomaten 

Sådan gør du indsigelse

1. Udfyld indsigelsesblanket - download her
2. Send den til indsigelse@fynskebank.dk

Herefter modtager du en Tro og Love erklæring via mail, som du skal underskrive. 

Har du spørgsmål til en foretaget transaktion, eller brug for hjælp til udfyldelse af blanketten vedr. din indsigelse, er du velkommen til at kontakte vores afdeling for indsigelser på tlf. 6217 6585.

Regler for indsigelse


Når du har købt en vare på nettet, gælder disse indsigelsesregler:


Indsigelse på MobilePay


Hvis din telefon er blevet stjålet, eller du har mistanke om misbrug så ring til

  • MobilePay Support på tlf. 45 144 447 og spær din MobilePay

Hvis din MobilePay bliver misbrugt, dækker vi dit tab, hvis du kontakter os hurtigst muligt efter misbruget.