Wow Air konkurs

Wow Air har indstillet alle flyvninger, og såfremt kortholder ikke får den service, der er betalt for, er det muligt at oprette indsigelse under årsagen "vare/service ej modtaget".

Køb foretaget direkte hos Wow Air:

Jf. Visas regler skal kortholder forholde sig til, om han/hun har en rejseforsikring, der dækker dette. Har kortholder ikke forsikring, eller dækker forsikringen ikke, skal dette noteres på indsigelsesblanketten.

Rejsegarantifonden i Danmark har nu bekræftet at de dækker for rejser købte hos Wow Air.

Det vil sige at kortholder skal søge om at få erstatning via Rejsegarantifonden, hvis der er købt returbilletter med udrejse fra en dansk lufthavn. Der er selvrisiko på 1000 DKK pr. passager.

Hvis Rejsegarantifonden ikke dækker, kan der oprettes indsigelse, så snart kortholder/kortudsteder har modtaget negativt svar fra Rejsegarantifonden.

Hvis Rejsegarantifonden kun vil dække en del af beløbet, er det muligt at oprette indsigelse på den del af beløbet, som ikke dækkes af Rejsegarantifonden.

Vi kan først lave indsigelse når kortholder har modtaget det endelige svar fra Rejsegarantifonden.

Tidsfrist: Indsigelse skal senest oprettes 30 dage efter den dato, kortholder har modtaget svar fra Rejsegarantifonden.

Rejsegarantifond i Sverige, Norge og Finland dækker ikke, da der ikke er stillet nogen garanti her.

Den islandske rejsegarantifond dækker kun pakkerejser, se https://www.ferdamalastofa.is/en under Licenses & legislation for yderligere information. Er dog ikke aktuelt hvis kortholder får erstatning via den danske rejsegarantifond.

Køb foretaget via rejsebureau eller rejseagent:

Hvis flybilletten er købt via rejsebureau eller rejseagent, så er det denne, som skal sørge for et andet fly til kortholder eller godtgøre kortholder. Hvis rejseagenten nægter dette, eller det ikke er lykkedes at finde en anden løsning, kan indsigelse oprettes.

Der kan kun gøres indsigelse mod den service, som der eventuelt ikke bliver leveret.

Beløbet kan først tilbageføres efter datoen for, hvornår kortholder forventede at modtage flyrejsen med mindre, at rejseagenten forinden bekræfter at de ikke er i stand til at levere anden flyrejse til kortholderen

Start indsigelse her