Flybmi konkurs

Flybmi er gået konkurs, og såfremt kortholder ikke får den service, der er betalt for, er det muligt at oprette indsigelse under årsagen "vare/service ej modtaget".

Køb foretaget direkte hos Flybmi:

Jf. MasterCards regler skal kortholder forholde sig til, om han/hun har en rejseforsikring, der dækker dette. Har kortholder ikke forsikring, eller dækker forsikringen ikke, skal dette noteres på indsigelsesblanketten. 

Desuden skal kortholder/kortudsteder forsøge at få erstatning via Rejsegarantifonden. 

Hvis Rejsegarantifonden ikke dækker, kan der oprettes indsigelse, så snart kortholder/kortudsteder har modtaget negativt svar fra Rejsegarantifonden.

Hvis Rejsegarantifonden kun vil dække en del af beløbet, er det muligt at oprette indsigelse på den del af beløbet, som ikke dækkes af Rejsegarantifonden.

Hvis Rejsegarantifonden ikke bekræfter med det samme, om kortholder får erstatning, skal kortholder maximalt afvente 30 dage på svar fra Rejsegarantifonden. Hvis intet svar er modtaget inden for 30 dage, kan indsigelse oprettes. Det er vigtigt at informere om datoen for kontakt til Rejsegarantifonden og resultatet heraf.

Hvis svaret fra Rejsegarantifonden er, at de først kan gøre boet op senere, og ikke har et endeligt svar om erstatning, betragtes dette også som et negativt svar.

Tidsfrist: Indsigelse skal senest oprettes 75 dage efter den dato, kortholder skulle rejse, dette uanset om de 30 dages ventetid fra kontakten til Rejsegarantifonden er gået.

Køb foretaget via rejsebureau eller rejseagent:

Hvis flybilletten er købt via rejsebureau eller rejseagent, så er det denne, som skal sørge for et andet fly til kortholder eller godtgøre kortholder. Hvis rejseagenten nægter dette, eller det ikke er lykkedes at finde en anden løsning, kan indsigelse oprettes.

Der kan kun gøres indsigelse mod den service, som der eventuelt ikke bliver leveret.

Beløbet kan først tilbageføres efter datoen for, hvornår kortholder forventede at modtage flyrejsen med mindre, at rejseagenten forinden bekræfter skriftligt, at de ikke er i stand til at levere anden flyrejse til kortholderen.

Tidsfrist: Indsigelsen skal oprettes senest 75 dage efter den dato, kortholder skulle rejse.

Øvrige krav der skal opfyldes og påføres indsigelsesblanketten:

  • Dato for forventet leveringsdato

Beskrivelse af servicen der ikke bliver levet. F.eks.: 4 flybilletter, til og fra, ud- og hjemrejsedato. Booking nummer mm.

Start indsigelse her