Germania Fluggesellschaft konkurs

Germania Fluggesellschaft mbH har bekræftet, at forhandlingerne ikke har givet noget resultat, og selskabet har indstillet alle flyvninger. Såfremt kortholder ikke får den service, der er betalt for, er det muligt at oprette indsigelse under årsagen "vare/service ej modtaget".

Køb foretaget direkte hos Germania:
Jf. Mastercards regler skal kortholder forholde sig til, om han/hun har en rejseforsikring, der dækker dette. Har kortholder ikke forsikring, eller dækker forsikringen ikke, skal dette noteres på indsigelsesblanketten.

Der er ikke nogen dækning fra nogen rejsegarantifond, med mindre kortholder har modtaget en "Reisesicherungsschein" (gælder kun pakkerejser). Det skal noteres på indsigelsesblanketten at rejsegarantifonden ikke dækker.

Tidsfrist: Indsigelsen skal oprettes senest 75 dage efter den dato, kortholder skulle rejse. Kan nu godt oprettes på rejser frem i tiden.

Køb foretaget via rejsebureau eller rejseagent:
Hvis flybilletten er købt via rejsebureau eller rejseagent, så er det denne, som skal sørge for et andet fly til kortholder eller godtgøre kortholder. Hvis rejseagenten nægter dette, eller det ikke er lykkedes at finde en anden løsning, kan indsigelse oprettes.

Der kan kun gøres indsigelse mod den service, som der eventuelt ikke bliver leveret. 

Beløbet kan først tilbageføres efter datoen for, hvornår kortholder forventede at modtage flyrejsen med mindre, at rejseagenten forinden bekræfter at de ikke er i stand til at levere anden flyrejse til kortholderen. 

Tidsfrist: Indsigelsen skal oprettes senest 75 dage efter den dato, kortholder skulle rejse.

Øvrige krav der skal opfyldes og påføres indsigelsesblanketten:

  • Dato for forventet leveringsdato

Beskrivelse af servicen der ikke bliver levet. F.eks.: 4 flybilletter, til og fra, ud- og hjemrejsedato. Booking nummer mm