Primera Air konkurs: Billetter købt med MasterCard

Du har foretaget køb direkte hos Primera Air


Du skal først forsøge at få refundering via rejsegarantifonden.
Læs her hvordan du er dækket

Hvis rejsegarantifonden ikke dækker, kan du oprette indsigelse, så snart du har modtaget et negativt svar fra rejsegarantifonden.

Bemærk hvis svaret fra rejsegarantifonden er, at de ikke kan gøre boet op før om 6 måneder, betragtes dette som et negativt svar.

Hvis Rejsegarantifonden kun vil dække en del af beløbet, er det muligt at oprette indsigelse på den del af beløbet, som ikke dækkes af Rejsegarantifonden.

Du kan forvente svar fra rejsegarantifonden indenfor 30 dage, først derefter kan indsigelse oprettes. Det er vigtigt, at informere om datoen for kontakt til rejsegarantifonden og resultatet heraf. Modtages der ikke svar fra rejsegarantifonden indenfor 30 dage, betragtes dette som et negativt svar, og du kan herefter opette en indsigelse.

Du har foretaget køb via et rejsebureau eller rejseagent


Hvis du har købt dine flybilletter via et rejsebureau eller en rejseagent, skal du kontakte købsstedet. Man vælger i nogle tilfælde at indsætte andre fly eller finde alternative billetter. Lykkes det ikke at finde en anden løsning, kan du oprette en indsigelse. 

Der kan kun gøres indsigelse mod den service, som der eventuelt ikke bliver leveret.

Beløbet kan først tilbageføres efter datoen for, hvornår du forventer at modtage flyrejsen med mindre, at rejseagenten forinden bekræfter skriftligt, at de ikke er i stand til at levere en anden flyrejse til dig.

Øvrige krav der skal opfyldes og påføres indsigelsesblanketten:

  • Dato for forventet leveringsdato
  • Beskrivelse af servicen der ikke bliver levet. F.eks.: 4 flybilletter, til og fra, ud- og hjemrejsedato. Booking nummer mm.

Opret indsigelse her