Primera Air konkurs: Billetter købt med Visa-delen af VisaDankortet

Før du kan gøre indsigelse kræver Visa reglerne, at du først skal forsøge at få erstatning via Rejsegarantifonden eller en eventuel forsikring. 

Rejsegarantifonden: Læs her hvordan du er dækket

Der kan kun gøres indsigelse mod den service, som der eventuelt ikke bliver leveret.

Du har foretaget køb direkte hos Primera Air

Er det samlede beløb under 1.000 DKK (en eller flere transaktioner) så dækker Rejsegarantifonden som udgangspunkt ikke, og du kan gøre indsigelse med det samme på det fulde beløb. 

Er det samlede beløb over 1.000 DKK (en eller flere transaktioner) skal du anmelde sit krav til Rejsegarantifonden. 

Når du får svar fra Rejsegarantifonden, kan du gøre indsigelse på det beløb, der eventuelt ikke bliver dækket af Rejsegarantifonden.

Ved oprettelse af indsigelsen, skal du oplyse/vedhæfte følgende:

  • Svaret fra Rejsegarantifonden
  • Dato for hvornår du har modtaget svar fra Rejsegarantifonden
  • Tydelig beskrivelse af, hvad der ikke er blevet leveret. F.eks. 4 flybilletter til og fra, ud-og hjemrejse dato, samt bookingnummer.
  • Beskrivelse af de eventuelle øvrige muligheder du har forsøgt

Du har foretaget køb via et rejsebureau eller en rejseagent

Hvis du har købt dine flybilletter via et rejsebureau eller en rejseagent, skal du kontakte købsstedet. Man vælger i nogle tilfælde at indsætte andre fly eller finde alternative billetter. Lykkes det ikke at finde en anden løsning, kan du oprette en indsigelse. Dog først når datoen for rejsen er passeret.

Du kan gøre indsigelse tidligere, hvis du modtager et negativt svar fra Rejsegarantifonden inden dato for levering af servicen. Dokumentation skal vedhæftes indsigelsen. 

Opret indsigelse her