Skip to Main Content

Indsigelser på kortbetalinger og MobilePay

Du kan gøre indsigelse, hvis du f.eks. opdager betalinger (beløb) på din konto, du ikke kan vedkende dig, eller hvis du ikke modtager de varer eller services, som du har købt på nettet.

Tid er en faktor

For at en indsigelse ikke forældes, beder vi dig være opmærksom på, at en indsigelse skal ske kort tid efter transaktionen, er trukket, men dog ikke før eventuelle fejl kan være rettet fra butikkens side. Ofte vil det være mest hensigtsmæssigt efter ca. 1 -2 uger.

Du kan gøre indsigelse i følgende tilfælde:

 

  • du kender ikke til beløbet, der er trukket
  • du kender ikke den forretning der trækker beløbet
  • beløbet er større end det du har aftalt med forretningen, du har handlet med
  • du har ikke modtaget den vare, du har bestilt
  • du har modtaget en forkert vare
  • du har ikke modtaget pengene i pengeautomaten - udfyld denne blanket (anvendes kun ved misbrug i en pengeautomat)

 

I de tilfælde, hvor der IKKE er tale om misbrug, anbefaler vi, at du har prøvet at løse problemet med internetbutikken selv, inden du starter en indsigelsessag.

 

 

Indsigelse MobilePay

Hvis din telefon er blevet stjålet, eller du har mistanke om misbrug så ring til:

MobilePay Support på tlf.45 144 447 og spær din MobilePay.

Se hvordan du gør indsigelse ved misbrug her.

 

Spørg om hjælp

Hvis du er i tvivl om hvad du skal gøre, så hiv fat i din bank og hør nærmere. Du kan finde kontakt-info på dine nærmeste filial her.